Avant-première voor de tentoonstelling ‘Capitale de Flor’ (09/12)

Dinsdag 2 december 2014 — 2014 is het jaar waarin de 350ste verjaardag van de broederschap rond Sint-Dorothée -patroonheilige van de hoveniers en de bloemisten- wordt gevierd. In dat historisch kader nodigen ‘La Société Royale Linnéenne et de Flore’ van Brussel van de vzw ‘Jaar van de Flora’ u in avant-première uit voor de tentoonstelling ‘Capitale de Flor’, in de Sint-Gorikshallen op 9 december 2014 om 11 uur.

Deze gaat door in de Sint-Gorikshallen van Brussel. De focus ligt voornamelijk op de orchidee, een bloem die rijk is aan symbolen. Dit cultureel evenement zet de prachtige Brusselse tuinen van vroeger, nu en van de toekomst in de kijker.

Paul Grosjean, Alain Camu, Gaspard Jedwab, Bestuurders van de vzw ‘Jaar van de Flora’, nodigen u uit voor een persbezoek in de Sint-Gorikshallen (Sint-Goriksplein 1, 1000 Brussel) op 9 december 2014 om 11 uur.

Tijdens de persconferentie zal ook de Belgische Landschapsprijs 2014 uitgereikt worden door de Brusselse minister-president Rudi Vervoort. Deze tweejaarlijkse wedstrijd wordt sinds 2010 georgeniseerd door de Belgische regio’s die initiatieven om ons landschap op te fleuren willen aanmoedigen en belonen. Het project moet wel al minstens drie jaar bestaan. De laureaat is meteen de uitverkoren Belgische kandidaat voor de Landschapsprijs van de Raad van Europa waarvan de vierde editie in 2015-2016 zal plaatsvinden.

Verloop van het bezoek

11.00 uur          : Onthaal.

11.15 uur          : Verwelkoming door voorzitter Paul Grosjean en Alain Camu, vice-president van het ‘Jaar van de Flora’.

11.45 uur          : Begeleid bezoek van de tentoonstelling met toelichting door verantwoordelijke van de tentoonstelling, Gaspard Jedwab en Dr. Denis Diagre, wetenschappelijk raadgever.

12.30 uur          : Drink en lunch.

Parkings in de buurt

PARKING DANSAERT/Q PARK : Nieuwe Graanmarkt 2 – 1000 Brussel.

PARKING 58/INTERPARKING   : Bisschopstraat 1 – 1000 Brussel.

Met vriendelijke groeten.

be.brussels