Crossroads Locations Flexi Space, gedeelde kantoorruimte van topkwaliteit

Start Up Philosophy: hoe een omgeving de basis legt voor een inspirerende werkfilosofie

Mercredi 28 octobre 2015 — Vandaag kunnen velen onder ons in principe overal werken. We zijn permanent online en onze behoeften inzake werkruimte zijn ingrijpend veranderd. Vastgoedmaatschappij SEM wil inspelen op deze nieuwe tendens in de werkomgeving en heeft de ambitie om de ondernemers van morgen comfortabele en flexibele kantoorruimten van de hoogste designkwaliteit ter beschikking te stellen.

Flexi Space is het eerste project dat aansluit bij die visie. Het bevindt zich op de 11e – en tevens bovenste – verdieping van een kantoorgebouw van 11.000 m2, perfect gelegen ter hoogte van Vier Armen, aan de rand van het Zoniënwoud.

Het gebouw is gemakkelijk herkenbaar aan de huisjesslakken die op de gevel klimmen. Deze kleurrijke kunstwerken, een surrealistische metafoor voor de idee dat “wie langzaam vooruitgaat, ook zeker vooruitgaat”, zijn van de hand van de Carcking Art Group. Hiermee wil SEM een sterk signaal uitsturen én de hedendaagse kunst steunen.

Flexi Space, ruimten die evolueren samen met het bedrijf

Met Flexi Space richt Crossroads Locations zich tot ondernemers die een activiteit (her)opstarten en die op zoek zijn naar een werkruimte met zeer professionele diensten en onthaalfuncties. Een werkruimte die de mogelijkheid biedt om gebruik te maken van een gewoon bureau, maar net zo goed om grote vergaderingen te organiseren. Bedrijven krijgen de keuze om een of meer units in te nemen, maar ook om binnen de muren te groeien naargelang de behoeften.

De gebruikers kunnen aan de slag in hun bureaus of in de gemeenschappelijke ruimten. De inkomhal en de terrassen werden ingericht om er aan de laptop te kunnen werken, even te pauzeren, overleg te plegen of van het uitzicht te genieten. Deze kantoorruimten bieden ook de perfecte oplossing voor buitenlandse bedrijven die in Brussel op zoek zijn naar een ruimte voor hun ‘antenne’.

Een sobere, elegante en eigentijdse architectuur

De uitdaging bestond erin ruimtes te creëren waar gebruikers zich vrij voelen om te denken, te schrijven, te communiceren. De muren hebben een lambrisering van mozaïeken in verschillende kleuren, die elke ruimte een kenmerkend karakter geeft. De plafonds van de vergaderzalen vloeien over in de horizon. De bureaus zijn lichtrijk en elegant, uitgevoerd met hoogwaardige materialen en voorzien van meubilair op maat. Overal werd getracht om de gebruiker optimaal te laten genieten van het adembenemende uitzicht.

De verlichting, de afwerking, de perspectieven … niets werd door architect Michel André aan het toeval overgelaten. Zijn aanpak staat in het teken van een geslaagd evenwicht tussen de “Start Up Philosophy” en het “Corporate Confort”, uitgaande van de idee dat mensen zich moeten kunnen vereenzelvigen met de ruimte en zich er thuis moeten voelen.

Over SEM

Het patrimonium van SEM is verankerd in het Brusselse landschap en situeert zich op de kruisingen van de belangrijkste verkeersassen in de hoofdstad, vandaar de commerciële benaming “Crossroads Locations”.

SEM wil zijn klanten steeds een uitmuntende service aanbieden en ontwikkelt al 15 jaar lang een grondige renovatiestrategie van zijn gebouwen, om gedeelde werkruimten aan te kunnen bieden in de toonaangevende wijken van Brussel.

Deze gebouwen huisvesten bedrijven die hun activiteiten willen uitbouwen te midden van de Europese instellingen. Met zijn nieuwe concept Flexi Space zet SEM een volgende stap in de richting van een uitmuntende service op maat van de meest veeleisende gebruiker.

Op de gevel prijken kleurrijke slakken
Gezellige cafetaria
Vergaderruimte
Een prachtig zicht vanop het terras