Eerste fase van het project Twice in Bosvoorde

Een uitzonderlijk woonproject van 8000 m2

Maandag 20 april 2015 — Eaglestone kondigt de lancering aan van het TWICE-project, gelegen aan de Vorstlaan 2 te Brussel, net als de aanvang van de sloop van het huidige gebouw op diezelfde locatie.

Hoewel Bosvoorde een van de meest gegeerde deelgemeenten van Brussel is qua vastgoed, blijkt het aanbod qua nieuwbouwappartementen erg klein. In 2012 kocht Eaglestone een kantoorgebouw dat toen nog toebehoorde aan JP Morgan. In het pand komen 81 appartementen. Dit project richt zich zowel tot mensen die op zoek zijn naar een topwoning in Bosvoorde als tot potentiële investeerders die steeds vaker in vastgoed beleggen.

Het gebouw, op een boogscheut van de Tervurenlaan en vlak aan het gemeenteplein waar de beroemde markt plaatsvindt, zal zich naadloos in Bosvoorde integreren. Een verankering die Eaglestone overigens wil onderstrepen door de gemeente een prachtig, monumentaal (vier meter hoog) bronzen sculptuur van Catherine François te schenken. Dat kunstwerk zal voor de residentie worden geplaatst.

Binnen een tijdsbestek van enkele maanden heeft het marketingteam (Victoire & Trevi) 25 % van de appartementen verkocht. Dit bevestigt dat kopers interesse hebben in uitzonderlijke woonprojecten in gemeenten waar het aanbod aan nieuwbouwwoningen zo goed als onbestaande is, zoals Bosvoorde”, aldus Nicolas Orts, CEO van Eaglestone.

Deze appartementen (verkoopprijs vanaf 175.000 euro) spelen met hun oppervlakte, ruim terras, piekfijne afwerking en bijzondere aandacht voor het milieu in op de groeiende vraag naar kwaliteitswoningen in Brussel. Het hedendaags architecturale concept werd bedacht door architectenbureau Axent en zal worden uitgevoerd door algemeen bouwbedrijf Amart, een dochteronderneming van de CFE-groep.

Het gebouw is gezellig gelegen in zijn eigen park en pakt uit met witte gevels die ritmisch onderbroken worden door vier ingangen. Elke ingang bedient een beperkt aantal appartementen, die in oppervlakte variëren van 38 m2 tot 198 m2. In het complex zijn bovendien honderd ondergrondse parkeerplaatsen en een kelder per appartement te vinden.

Pijler van de filosofie achter het TWICE-project is de optimale begeleiding van kandidaat-kopers door hen een hypotheek op maat aan te bieden. Dit gebeurt aan de hand van een analyse van de budgettaire en fiscale parameters, de gezinssituatie en de erfrechtelijke toestand. Uiteraard in nauwe samenspraak met hun vertrouwde adviseurs: advocaat, notaris, accountant, belastingadviseur, vermogensbeheerder of privébankier.

Deze begeleiding wordt ook doorgetrokken naar de investeerders. Het ‘Serenity Pack’, een pakket dat een allesomvattend, professioneel beheer waarborgt, bespaart de eigenaar alle administratieve kopzorgen: van de zoektocht naar een geschikte huurder en het onderhoud van de ingangen tot de relatie met de huurder en het beheer van de verzekeringen. Eén enkele tussenpersoon staat in voor de opvolging, met een echt totaalbeheer als resultaat.

Over Eaglestone

Vastgoedontwikkelaar Eaglestone is voornamelijk actief in België en legt zich toe op
woon-, kantoor- en handelsprojecten op toplocaties. Het multidisciplinaire team van Eaglestone beheert momenteel een tiental in het oog springende projecten met een totale marktwaarde van ongeveer 250 miljoen euro. De strategie van Eaglestone draait om het inspelen op een duidelijk aanwezige behoefte door de creatie van architecturaal en technisch hoogstaande gebouwen.