Nieuw commissariaat voor de politiezone Brussel-Noord (2017)

Nieuw commissariaat voor de politiezone Brussel-Noord : vernieuwing, buurtpolitiezorg en nieuwe architectuur in een volop veranderende wijk

Donderdag 2 oktober 2014 — Mevrouw, mijnheer,

Het college van de politiezone Brussel-Noord – de zone die de gemeenten Schaarbeek, Evere en Sint-Joost omvat – kondigt de bouw aan van een nieuw commissariaat tegen 2017. Dit ambitieuze project zal perfect aangepast zijn aan de hedendaagse realiteit: onthaal van de burgers, veiligheid in de buurt, lokaal verkeer, nieuwe technologieën… Het initiatief kadert in de algehele renovatie van de Noordwijk.

Tekst hieronder.

Het nieuwe gebouw, op een boogscheut van het Noordstation, zal een totale oppervlakte van 3.815 m² beslaan (bovengronds bouwwerk). Het is de vrucht van een partnership tussen de publieke en de private sector en zal een gemengde functie vervullen: herinrichting van de gelijkvloerse verdieping van een hotel, bouw van het eigenlijke commissariaat en 7 appartementen.

Teneinde de strategische uitdagingen van dit toekomstige project uiteen te zetten, nodigen wij u uit voor de persconferentie die op donderdag 9 oktober om 11.30 uur plaatsvindt op de eerste verdieping van de collegezaal van het gemeentehuis van Schaarbeek, aan het Colignonplein. Er is parkeergelegenheid voorzien en na afloop wordt u een lichte lunch aangeboden.

Zullen onder meer deelnemen aan deze persconferentie:

Bernard Clerfayt, burgemeester van Schaarbeek, voorzitter van het college van de politiezone

Emir Kir, burgemeester van Sint-Joost

Michel Schauwers, korpschef van de politiezone

Marc Stryckman, gedelegeerd bestuurder van ADE-Marc Stryckman & Partners (architectenbureau)

Marc Joway, voorzitter van de raad bij Jacques Delens (algemeen aannemersbedrijf).

Florence Legein 0477 425 926
Michel Grossmann 0477 337 302 at FL consult