Persbericht: De Staten-Generaal voor de Retail van het Groothertogdom Luxemburg, tweede editie

Donderdag 2 april 2015 vanaf 13.30 uur - Luxemburgse Kamer van Koophandel – L-2981 Luxemburg Kirchberg)

Woensdag 18 maart 2015 — De Belgisch-Luxemburgse Raad voor Winkelcentra organiseert een Staten-Generaal voor de retail in Luxemburg.

Dit evenement brengt verschillende actoren, actief binnen de retail- en handelssector in het Groothertogdom Luxemburg en daarbuiten, samen met als doel informatie en ideeën uit te wisselen met betrekking tot de commerciële actualiteit.

De namiddag zal ingeleid worden door Luc Plasman, voorzitter van de Belgisch Luxemburgse Raad voor Winkelcentra (BLSC), gevolgd door een hele reeks experten.

De focus zal gelegd worden op de nieuwe uitdagingen die de Luxemburgse economie in de toekomst het hoofd zal moeten bieden.

Onder de experten ook Philippe Provost, man achter de ontwikkeling van La Cloche D’or, een groots woon-winkel-werk project in de Grote Regio.

Ook thema’s als e-marketing en Phygital zullen aan bod komen, evenals andere grote uitdagingen binnen het commerciële landschap.

De namiddag zal afgesloten worden met een ronde tafel met als moderator Vincent Bechet, vice-voorzitter van de BLSC : « Immo retail, deint de ‘boom’ verder uit ? »

Programma in bijlage.

Schrijf je hier in.

Over BLSC:

De BLSC wil een draagvlak creëren en de gemeenschappelijke belangen van zijn leden behartigen bij de ontwikkeling, financiering, exploitatie en het bestendigen van winkelcentra in de ruimste betekenis van het woord. Ook de promotie van deze centra op de Belgische en Luxemburgse markt valt hieronder.

www.blsc.eu