Persbericht - Eaglestone : twee grootschalige vastgoedprojecten

Op maat van een doorgedreven groeistrategie

Donderdag 3 december 2015 — Vastgoedontwikkelaar Eaglestone werd opgericht in 2010 en zette zich de voorbije jaren op de kaart met ambitieuze verbouwingen van onder meer kantoorgebouwen en woonprojecten.

Vandaag wordt de geslaagde doorbraak van deze jonge speler op de Brusselse vastgoedmarkt in de verf gezet met twee grootschalige projecten, met name de aankoop van twee gebouwen. Het ene gebouw ligt aan de Woluwelaan 60 en kijkt uit over het Maloupark. Het andere (Handelsstraat 31) ligt in het hart van de Leopoldswijk.

De tweevoudige aanwinst is het resultaat van een door Axa georganiseerde selectieprocedure.

Guy Van Wymersch, Head of Benelux van AXA IM, Real Assets, licht toe: “Wij schuiven regelmatig in de vastgoedportefeuille die we beheren. Op basis van verschillende criteria (strategie, locatie, differentiatie, ouderdom van een gebouw,...) nemen wij verkoopsbeslissingen zoals dat eerder het geval was in 2015 voor de gebouwen Woluwe 60 en Commerce 31.”

Woluwelaan 60

Momenteel wordt slechts 41 % van het gebouw verhuurd. Het is een typisch voorbeeld van een verouderd kantoorgebouw uit de jaren 80. De omvorming naar een residentieel complex lijkt dus een evidente piste.

Nu de gemeente Sint-Lambrechts-Woluwe de Woluwelaan grondig onder handen neemt, past het project strategisch gezien perfect in het veranderende stedelijke landschap. De ligging vlakbij het Woluwe Shopping Center en het Maloupark is bovendien een echte troef.

Eaglestone wil op deze toplocatie een zestigtal klassevolle appartementen aanbieden. De vastgoedontwikkelaar kiest resoluut voor een appartementsgebouw met een eigentijds karakter en uiteenlopende woningtypes, gaande van studio's tot driekamerappartementen. Elke woning zal over een mooi terras beschikken en krijgt – in lijn met de normen van Eaglestone – een hoogwaardige afwerking.

De stedenbouwkundige vergunning wordt in 2016 verwacht om het gebouw in 2017 te kunnen opleveren.

Handelsstraat 31

Hier gaat het om een geheel ander type verbouwing door Eaglestone. Het huidige gebouw moet plaats ruimen voor een gloednieuw kantoorgebouw met een totale oppervlakte van 6.500 m². Het nieuwe gebouw zal aan de hoogste architectuur- en milieunormen voldoen.

Beide projecten kaderen perfect binnen de strategische positionering van EAGLESTONE wat betreft het verbouwen van verouderde gebouwen. De vastgoedontwikkelaar beheert vandaag een tiental gemengde projecten, met een totale waarde van zo’n 350 miljoen euro.

Nicolas Orts, CEO van Eaglestone, vat de twee jongste projecten samen:

“Deze twee voorbeelden weerspiegelen ons beleid in dienst van de samenleving. Enerzijds houdt Eaglestone de vinger aan de pols van de vastgoedmarkt en schenken we verouderde kantoorgebouwen een tweede leven als residentieel project. Anderzijds wil Eaglestone zich weer concentreren op kantoren en inspelen op het nakende tekort aan kwaliteitsvolle kantoorgebouwen, met name in de Leopoldswijk, waar het aanbod tegen 2018 vrijwel uitgeput zal zijn. De twee projecten zullen samen goed zijn voor een outputwaarde van om en bij de 55 miljoen euro.