Persbericht INOWAI BELGIE - Micheline De Munck COO

MICHELINE DE MUNCK BENOEMD TOT COO EN HEAD OF PROPERTY MANAGEMENT

Maandag 3 november 2014 — INOWAI (voorheen PROPERTY PARTNERS), makelaar in zowel commercieel als residentieel vastgoed en actief in het Groothertogdom Luxemburg, Frankrijk en België, maakt bekend dat Micheline De Munck werd benoemd tot COO en Head of Property Management van INOWAI België. Voornaamste bedoeling: het merk sterker laten groeien in België. Persbericht hieronder (Add Text) en foto's hieronder ook (Attachments).

De benoeming van Micheline De Munck tot COO en Head of Property Management van INOWAI België kadert in de wil van de vastgoedgroep om haar stempel te drukken op de Belgische markt, en dat voornamelijk met de bedoeling om de afdelingen “Retail” en “Property Management” te boosten.

INOWAI kan nu al praat op een sterke aanwezigheid in Frankrijk en in het Groothertogdom Luxemburg. Maar Vincent Bechet, Managing Director & Partner van INOWAI, wil ook duidelijk positie innemen op de Belgische markt. Hij koestert daarbij twee ambities: de corebusiness verder uitbouwen in de verschillende geografische regio’s van ons land (Brussel, Luik, Namen, Antwerpen, Gent) en het merk INOWAI neerzetten vanuit een overkoepelende cross-borderstrategie die zowel België, Luxemburg als Frankrijk beslaat.

Sinds de lente van 2014 heeft INOWAI een eigen maatschappelijke zetel in Brussel. Die bevindt zich in het beroemde Solaris-gebouw aan de Terhulpensesteenweg 120 (de vastgoedgroep vestigde zich eind 2011 voor het eerst in België onder de naam PROPERTY PARTNERS). Die locatie is geen toevallige keuze, want het gebouw rijmt perfect met een aantal intrinsieke waarden van de onderneming (milieuzorg, BREEAM-gebouw).

Vastgoed in de genen

Micheline De Munck (45) kan bogen op flink wat bagage op het vlak van business management (HUB Brussel) en facility management (Hogeschool Sint-Niklaas) en heeft massa’s ervaring in de vastgoedsector. Van 1990 tot heden bekleedde ze diverse functies met veel verantwoordelijkheid bij grote namen uit de sector.

In 1990 gaat ze voor het eerst aan de slag in de sector -, en wel op de financiële afdeling van Aranäs, een grote Zweedse vastgoedontwikkelaar. Ze staat er in voor de boekhoudkundige en financiële kant van de zaak en blijft er tot 1998 verantwoordelijk voor de investeringen van het bedrijf in het Brusselse segment.

Naarmate ze meer ervaring opdoet, krijgt Micheline de vastgoedsector almaar beter onder de knie. Van 1998 tot 2004 werkt ze voor A.P.M. Belgium, waar ze als hoofd Asset & Property Management de Luxemburgse markt door en door leert kennen.

Vervolgens bekwaamt ze zich nog verder bij Atisreal Property Management Services (2004) en bij BNP Paribas Property Management (2005-2008). Van 2009 tot 2013 stelt Micheline als CEO haar leiderschapscapaciteiten ten dienste van Sogesmaint-CBRE. In 2013 wordt ze Partner/Head of Property Management bij CBRE Property & Asset Management.

Enthousiast en vastberaden als ze is, staat Micheline De Munck ook nu klaar om een nieuwe uitdaging aan te gaan: in het kader van de Belux-opdrachten van INOWAI zal zij een heuse brug slaan tussen België en het Groothertogdom Luxemburg. Op het terrein zal ze leiding geven aan een team van 3 medewerkers. De focus zal voornamelijk liggen op de retailmarkt (kleine ketens en grote shoppingcentra). De oprichting van een afdeling Property Management zal INOWAI meer visibiliteit bezorgen en synergie opleveren met de andere afdelingen van het bedrijf.

Menselijke waarden voorop

Via haar levensvisie en haar eigen kijk op people management wenst Micheline De Munck ook fundamentele waarden mee te geven: van meet af aan verduidelijkt ze dat “cijfers belangrijk zijn, maar dat ook het menselijke aspect sterk meespeelt bij het bereiken van de vooropgezette doelstellingen”. Ze is zich ten volle bewust van het belang van haar nieuwe taak en van haar rol als vrouw in het bedrijfsleven. En ze legt de klemtoon op essentiële begrippen als respect, teamgeest, transparantie en teambuilding.

Privé zet Micheline zich in voor de vzw Joséphine, een vereniging die hulp biedt aan zieke kinderen van wie de ouders met financiële problemen kampen. Samen met 5 andere vrijwilligers organiseert ze elk jaar activiteiten om fondsen in te zamelen.

Haar vrije tijd brengt Micheline De Munck graag door met haar gezin. Ze houdt van zwemmen en reizen en pikt af en toe ook een tentoonstelling mee.