Persbericht: Met sterren solidair aan tafel voor het goede doel

Dinsdag 14 april 2015 — Marlène de Wouters kon meer dan 50 BV's overtuigen om het project ‘Dine with a Star’ in Vlaanderen draagvlak te geven en stevig in de steigers te zetten. In heel België zullen 95 etentjes met sterren vanaf zondag 26 april (21.30 uur) tot en met woensdag 6 mei (21.30 uur) op eBay (code “dinestar”) geveild worden. De hoogste bieder wint een fijn verzorgd ‘dinner with a star’ in het overbekende Dock’s Café in Antwerpen.

De opbrengst gaat naar het project ‘FACE for Children in Need’ (www.children.org), een vzw die in 2003 werd opgericht voor straat- en weeskinderen uit o.a. Caïro. In 2013 bracht deze actie in Franstalig België 25.000 euro op. Onder meer volgende sterren werken – sommige als duo - mee aan dit uniek, minzaam en culinair project: Kim Clijsters, Marc Wilmots, Marc Coucke, Tom Waes, Arne Quinze, Sofie Dumont, Eddy Merckx, Yanina Wickmayer, Robert Van De Walle, Kim Gevaert, Wout Bru … (volledige lijst vindt u in deze bijlage)

Samenleggen om te bieden is mogelijk. Het diner is immers geldig voor vijf personen (bieders zitten met vier én een bekende publieke persoonlijkheid aan tafel in het Dock’s Café). Elk bod voor zo’n diner in drie gangen met apéritief en wijnen vangt op eBay aan met een minimumbedrag van 300 euro per tafel. De datum zal in samenspraak met de agenda van de BV worden bepaald.

Met zijn apart en tijdloos interieur dineert men in de iconische en immer bruisende brasserie aan de Antwerps Scheldekaaien waar het team met onder meer met tal van producten afkomstig uit de eigen Franse hoeve Le Devant in de Bresse regio een verfijnde rustieke brasseriekeuken serveert.

Het project werd in het bijzijn van tal van sympathiserende sterren zoals Marc Wilmots, Véronique De Kock, Jani Kazaltzis, Showbizz Bart, Katia Alens, Jo De Poorter en Peter van de Veire in brasserie Dock’s Café bekendgemaakt.

Marlène de Wouters, drijvende kracht van dit evenement in Vlaanderen, over dit initiatief: “Er komt een moment in je leven dat het tijd wordt om dingen terug te doen voor de samenleving en dit is daarvan een fantastisch voorbeeld.”