PERSBERICHT - Total Belgium stelt zijn nieuwe strategie voor in het kader van de nieuwe slogan «Committed to better energy».

Hoe speelt Total in op de dalende brandstofprijzen?

Donderdag 22 januari 2015 — Na de opeenvolgende dalingen van de olieprijzen kunnen de spelers uit de olie-industrie niet anders dan nadenken over hun toekomstige strategie. In die context zet TOTAL Belgium zijn beleid voor ontwikkeling en diversificatie voort. Dit beleid komt tot uiting in vernieuwende producten ontwikkeld in hoogstaande laboratoria, degelijke service, een uitgebreid geografisch net en een volledig gamma aan energiebronnen. Om deze projecten tot een goed einde te brengen doet TOTAL Belgium beroep op het professionalisme en de inzet van zijn 1.500 medewerkers.

Vernieuwende producten: de producten zijn het resultaat van langdurig onderzoek in laboratoria waarbij duurzame ontwikkeling hoog in het vaandel wordt gedragen. Zo kon een ruim gamma aan producten met additieven op de markt worden gebracht. Deze producten zorgen voor een betere bescherming van de motoren en verwarmingsketels. Bovendien zijn ze energiebesparend en beperken ze de vervuilende uitstoot.

Een volledig gamma: naast brandstoffen biedt TOTAL Belgium eveneens Ultra stookolie, pellets, Fuel Economy smeermiddelen, bitumen en brandstoffen voor de luchtvaart aan; evenals gas in tanks of flessen, aardgas en elektriciteit voor B-to-B-klanten via dochteronderneming Total Gas & Power. Tot slot legt Total Belgium zich via SunPower ook toe op zonnepanelen. Deze ‘multi energy’-aanpak ligt volledig in de lijn van de nieuwe slogan: "Committed to Better Energy".

Deze slogan weerspiegelt de wil van de onderneming om "altijd beter" in plaats van "altijd meer" te produceren. De Groep wil op die manier zijn verantwoordelijkheid opnemen door energie te produceren die veiliger, schoner, efficiënter, vernieuwender en toegankelijker is voor een groter publiek.

Een uitgebreid buurtnetwerk en een sterke aanwezigheid op de autosnelwegen maken van TOTAL Belgium de marktleider op het vlak van visibiliteit. Dankzij deze positie werd TOTAL Belgium ook de marktleider voor ‘Fleetklanten’ aan wie het een kaartenservice op maat biedt. Ook particulieren kunnen op tal van voordelen rekenen waaronder een getrouwheidssysteem dat in samenwerking met Touring bijstand biedt bij autopech.

Hetzelfde geldt voor het Proxifuel-net dat een nationale dekking biedt op vlak van distributieservice van stookolie (via 10 antennes), aangevuld met een distributienetwerk van 120 verdelers “TOTAL-branded”.

Of het nu gaat om de lancering van een nieuw concept voor benzinepompen (TAIR) waarin integratie in het landschap, laag verbruik en afvalsortering centraal staan, of om de voortdurende bezorgdheid om de impact van de producten op het milieu, TOTAL Belgium laat zich in al zijn acties steeds leiden door duurzame ontwikkeling.

Kwaliteit, creativiteit en nabijheid op vlak van producten en service zijn de kernwoorden van TOTAL Belgium. De Groep kan daarvoor rekenen op gemotiveerde en enthousiaste medewerkers. Het programma "Community Days" dat in 2012 werd ingevoerd, geeft hen de gelegenheid om tijdens hun werkuren verenigingen te ondersteunen. TOTAL Belgium organiseert zulke dagen in het kader van “verantwoord maatschappelijk ondernemen”.

Over TOTAL in België

TOTAL is een van de belangrijkste internationale aardolie- en gasgroepen met activiteiten in meer dan 130 landen. De Groep is eveneens een belangrijke speler op het gebied van chemie. De 97.000 medewerkers van de Groep ontwikkelen hun knowhow in alle sectoren van de industrieën waarin de groep actief is: ontginning en productie van aardolie en aardgas, raffinaderij en chemie, trading, distributie van aardolieproducten en nieuwe energiebronnen. Zo dragen ze bij tot de vraag naar energie op wereldvlak, nu en in de toekomst.

In België beschikt de Groep al over een ruime ervaring en is zij met meer dan 4.500 medewerkers voornamelijk actief op het vlak van raffinaderij, chemie en marketing & services.

Als marktleider staat TOTAL Belgium bekend om zijn vernieuwende producten en diensten. Met zijn energieoplossingen helpt Total om het energieverbruik van zijn klanten steeds meer terug te dringen. Een voorbeeld: het assortiment Excellium brandstoffen of de Fuel Economy smeermiddelen. Het gevarieerde productaanbod bestaat uit stookolie en houtpellets voor verwarming, lpg, gas, brandstof voor vliegtuigen, asfalt, smeermiddelen ... Naast de 516 tankstations (waarvan 26 op de autosnelwegen) bestaat het netwerk ook uit 8 centra en regionale opslagplaatsen én 120 verdelers over het hele land.