Persuitnodiging bedrijvencentrum “Les Ateliers des Tanneurs”: springplank voor start-ups, viert zijn 10e verjaardag

Woensdag 25 november om 11u30, Huidevettersstraat 60a, 1000 Brussel (parking)

Dinsdag 17 november 2015 — Het bedrijvencentrum opende in 2005 de deuren en werd opgericht door het Brusselse OCMW. Sindsdien vormt het een centrum van economische groei en geniet het de steun van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Ateliers des Tanneurs heeft een dubbele taak: onderdak en begeleiding bieden aan startende ondernemingen enerzijds en werkgelegenheid creëren anderzijds. Sinds de oprichting mocht het bedrijvencentrum al 145 bedrijven ontvangen. Vandaag zijn er 50 bedrijven gevestigd. Samen stellen ze meer dan 250 mensen tewerk.

Het huidige pand maakt deel uit van een architecturaal pareltje uit 1892 en is een beschermd gebouw. In datzelfde gebouw bevinden zich onder meer ook een kinderdagverblijf, buurtwinkels waaronder een biomarkt, en een herstellingsdienst voor informaticamateriaal.

Ter gelegenheid van de tiende verjaardag nodigen wij u uit voor een persmoment op woensdag 25 november, in aanwezigheid van:

• de heer Yvan Mayeur, Voorzitter
  • de heer Serge Vilain, Gedelegeerd Bestuurder
  • mevrouw Pascale Pereita, Voorzitster van het OCMW van Brussel

De persbijeenkomst is het ideale moment om stil te staan bij de rol van Les Ateliers des Tanneurs als economische, maatschappelijke en sociale motor. Tevens is het een ideale gelegenheid om de toekomstperspectieven te belichten. Ter gelegenheid van het jubileum zal ook een boek voorgesteld worden dat de succesverhalen van de verschillende ondernemers bundelt.

Gelieve uw aanwezigheid vooraf te bevestigen.

Wij kijken er alvast naar uit u te mogen verwelkomen!

Sophie Adam

FL consult