PHICAP breidt zijn Development Management activiteit uit

Dinsdag 5 mei 2015 — PHICAP, dat in mei 2013 uit de startblokken schoot, blijft groeien. Het gaat het jonge Belgische bedrijf, erkend om zijn expertise in het beheer van activa, vastgoedfondsen en projectontwikkeling, in 2015 voor de wind en om die reden komt Hugo Chico Galdo het team als Project Development Manager versterken.

Het Brusselse bedrijf is met meer dan 120 miljoen euro in vermogensbeheer de uitgelezen partner in de vastgoedwereld.

Het departement Development Management biedt begeleiding bij het aankoop- en groeiproces, van het ontwerp tot de eindoplevering. Deze dienst omvat de technische, financiële en stedenbouwkundige analyse, de structurering van de aankoop en de definitie van het concept, het inschrijvings- en bouwbeheer, evenals de opvolging van de noodzakelijke vergunningen en verkoop.

Hugo Chico Galdo

Hugo Chico Galdo (30) behoort tot een briljante nieuwe generatie van architecten. Na zijn opleiding aan het Hoger Instituut Victor Horta in 2008 bouwde hij snel professionele ervaring op: na zijn eerste drie jaar als medewerker bij het architectenbureau A2RC, trad hij in dienst bij Amirato. De afgelopen drie jaar werkte hij als projectmanager voor Widnell Europe.

Zijn expertisedomeinen zijn uitgebreid en complementair: haalbaarheidsstudies, bestekken, afgevaardigd bouwheer, quantity and quality surveyor, milieu, werftoezicht en technisch beheer, aanbestedingsdossiers of bouwvergunningen. Dankzij deze expertise krijgt hij vandaag de mogelijkheid om het team van PHICAP te versterken.

Over PHICAP

PHICAP is een onafhankelijk bedrijf dat actief is in het beheer van activa en vastgoedfondsen, evenals in projectontwikkeling.

Momenteel bestaat het team van PHICAP uit zeven leden. Michael Goldberg, CEO en oprichter van de groep, heeft zich laten omringen door vier property managers en twee projectontwikkelaars.

Wat vermogensbeheer betreft staat PHICAP in voor het volledige beheer van een gebouw of van een vastgoedportefeuille en dit voor elk soort vastgoed. In het kader van vastgoedontwikkeling vervult PHICAP de rol van afgevaardigde bouwheer en begeleidt zijn klanten tijdens het hele project. Voor het beheer van vastgoedfondsen structureert en beheert PHICAP de fondsen van al zijn klanten.

De voor PHICAP beoogde klanten zijn middelgrote en corporate ondernemingen, maar ook families die hun vermogen of kapitaal willen herinvesteren in vastgoed.