PROTEINE heet u welkom tijdens het Autosalon

Dinsdag 12 januari 2016 — Op donderdag 14 januari gaat de 94ste editie van het Autosalon van Brussel van start. Zoals elk jaar gaat dit evenement door in Brussels Expo. Het salon groeide door de jaren heen uit tot een niet te missen afspraak voor liefhebbers van auto’s en moto’s. Voor de verschillende importeurs die actief zijn op de Belgische markt is het Autosalon een belangrijk evenement waar ze 30% van hun jaarverkoop realiseren. Het onthaalpersoneel ter plaatse vormt de eerste schakel tussen merk en klant. Het vervult dan ook een belangrijke rol in het succes van het evenement en de verkoop voor de merken.

De aanwezigheid van PROTEINE

Om de bezoekers op een goede manier te kunnen verwelkomen, zal het agentschap PROTEINE op een tiental stands aanwezig zijn met niet minder dan 100 zorgvuldig geselecteerde hostessen. Na 20 jaar aanwezigheid op het Autosalon vertrouwen heel wat grote merken hun event toe aan PROTEINE. In dergelijke omstandigheden is het noodzakelijk om te blijven evolueren, iets waar het agentschap al lang geleden mee begon. De informanten worden voortaan door de merken opgeleid. Zij staan immers niet alleen in voor het onthaal, ze zijn uitgegroeid tot echte ambassadeurs die de steeds veeleisender wordende klanten wegwijs moeten maken. Het Autosalon van 2016 is voor PROTEINE dan ook een unieke kans om zijn professionele aanpak en streven naar perfectie in de praktijk te brengen.

Onthaalpersoneel opgeleid door de merken

De hostessen en informanten van PROTEINE zullen zo onder meer aanwezig zijn op de stands van Audi, Fiat Chrysler Automobiles (met Fiat, Jeep, Abarth & Alfa Romeo), My Way, Morkens (met Ssangyong), evenals op de stand van motomerken Triumph & Suzuki. Voor deze klanten staat er heel wat op het spel. De informanten en hostessen van het agentschap PROTEINE hebben een opleiding van verschillende dagen gevolgd om zich vertrouwd te maken met het merk dat ze zullen vertegenwoordigen en de specifieke eigenheid ervan. Ze moeten niet alleen op de hoogte zijn van de technische kant van de zaak, ze moeten zich ook de huisstijl en commerciële aanpak van de merken eigen maken en bepaalde vragen kunnen beantwoorden.

Een doorgedreven en strenge selectie

Het agentschap beschikt over meer dan 5.500 medewerkers die onder meer gerekruteerd werden in universiteiten, hogescholen en luchtvaartmaatschappijen, via sociale media of mond-op-mondreclame. Voor PROTEINE is het van belang dat de profielen perfect overeenstemmen met de welbepaalde en steeds strenger wordende verwachtingen van de klanten. De selectie moet individueel en nauwgezet gebeuren. Welke zijn daarbij de belangrijkste criteria? Een uitstekend voorkomen, perfecte tweetaligheid, affiniteit met de betrokken sector, uitstekend in de omgang met mensen, een enthousiaste houding en een verantwoordelijke aanpak. Bovendien moeten ze van nature stipt, ijverig en teamplayers zijn.

Yoon, informant bij PROTEINE vertelt:

Dit is al de 4de keer dat ik deelneem aan het Autosalon. Ik wil dit niet missen. Ik leer niet alleen veel over de auto-industrie, maar ook wat menselijke contacten betreft is het steeds een verrijkende ervaring. Ondanks de lange dagen blijven de atmosfeer en het humeur positief. We steunen elkaar en ook het onthaal bij de automerken is geweldig. Zij vertrouwen ons voor de volle 100%. »

Het resultaat ? Tevreden klanten zoals ook Olivier Carpentiers van het agentschap The Red Line die de coördinatie van het Autosalon voor de groep Fiat Chrysler Automobiles op zich neemt :

"Het is de eerste keer dit jaar dat we met Protéine samenwerken in het kader van het Autosalon. Zij hebben volledig aan onze eisen beantwoord door kwalitatieve profielen aan te werven.”

Over PROTEINE

Sinds de oprichting in 1996 biedt het agentschap PROTEINE zijn diensten aan voor congressen, conferenties, seminaries, beurzen, salons, sport- en culturele manifestaties en alle andere VIP-evenementen. Deze professionele onthaalwerking is gebaseerd op een individueel, warm en verantwoordelijk contact.

Dankzij het bestand met meer dan 5.500 medewerkers en medewerksters neemt het agentschap uit Brussel deel aan heel wat evenementen in heel België. Het voorziet meertalig, verantwoordelijk en degelijk personeel dat zich aanpast aan de stijl van het evenement, van klassiek tot uiterst trendy.

PROTEINE heeft van meet af aan ingespeeld op de evolutie in de wereld van de evenementen en heeft zijn aanpak voortdurend aangepast, met als leidraad “excellence in hospitality”.

Meer info op www.proteine.be

Sophie Adam